Grampians National Park, Halls Gap

13 januari 2018 - Halls Gap, Australië

Via Apollo Bay gaan we op weg naar het National Park Grampians. We rijden een gedeelte van de Great Ocean Road. Wat een prachtige weg! Je rijdt hier naast de oceaan en komt de mooiste stranden tegen. Een leuke rit dus weer. Het zonnetje schijnt, het is 34 graden.
Great Ocean Road  London Bridge  prachtig!
We hebben 1 overnachting in Apollo Bay bij Captains at the Bay B&B. Daarna vervolgen we onze weg over de Great Ocean Road. We stoppen bij diverse look-outs. Wat is het hier mooi. Wow! Dan rijden we door naar de beroemde Twelve Apostles. Er zijn hier erg veel toeristen, maar het is zeer een aanrader. Wat een prachtige rotsformaties zijn dit. Al zijn er op dit moment geen 12 Apostles meer.... Het goede nieuws is wel dat er door de kracht van de natuur vanzelf weer nieuwe Apostles ontstaan.
12 Apostles  12 Apostles I  12 Apostles & me
We vervolgen onze weg, die daarna grotendeels door het binnenland gaat (lekker rustig op de weg). In het plaatsje Halls Gap hebben we een moderne Cabin midden in de natuur. Een top locatie!

De volgende ochtend hebben we een reservering staan om te gaan klimmen en abseilen. Tja... en dan regent het... De activiteit wordt een dag uitgesteld, want de voorspellingen zijn dat het de hele dag blijft regenen en we een klein stukje zullen meekrijgen van de storm die bij Melbourne verwacht wordt. Lekker dan....
We maken een wandeling naar the Pinnacle Point, een mooi uitzichtpunt tussen de rotsen. Gelukkig hebben we een paraplu. Het pad bestaat grotendeels uit rotsen. Het is echt een stukje klimmen, maar het is een leuke wandeling (zelfs als het regent). Het voordeel van regen is dat er geen andere toeristen zijn. Aan de top waait het behoorlijk, maar we hebben het gehaald. Uiteindelijk valt de top tegen (zal wel door het weer komen..) maar de wandeling zelf was erg leuk. Voorzichtig weer terug naar beneden op die gladde rotsen....
wandeling in de regen  Wandelaar met paraplu
In de namiddag is het droog, yeah eindelijk! We gaan golfen op de 9 holes golfbaan 'Mount Difficult' (leuke naam toch?!). Golfen voor 10 dollar per persoon (honesty box). Er staan een heleboel kangoeroes en emu's op de baan en zelfs op de greens. Het lijkt wel een dierentuin.

golf @ Mount Difficult  golf met emu's en kangoeroes  beesten op de baan...
Het klimmen en abseilen de volgende dag gaat gelukkig door. We gaan naar een grote rotspartij en daar gaan we eerst abseilen. In het begin is het spannend om achterover te hangen, maar daarna went het snel. Eenmaal beneden gaat het klimmen beginnen. Er zijn twee routes, een hele lastige en een minder lastige. Gelukkig halen we de top! Wat een leuke ochtend is dit weer. Een leuke afsluiting van the Grampians.

Klimmen maar!  In actie!  yeah!!

Daarna gaan we op weg naar Melbourne, de laatste (hele korte) stop voor ons vertrek naar Nederland. Wat hebben we genoten van deze bijzondere reis!

1. Arthur van der Berg:
    13 januari 2018
    Alweer geweldige foto's, wauw!, wel een heel bijzondere reis die jullie hebben gemaakt!
    Goede reis naar huis gewenst alvast,
    Groet,
  2. Steph:
    13 januari 2018
    Lieverds wat een te gekke foto’s. En zo gaaf die kangoeroes op de baan.
    Een hele goede en gezonde terugreis.
    Veel liefs en kus
  3. Ardo en Nicole:
    13 januari 2018
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Wij hebben genoten van de verhalen en de foto’s. Het bracht een beetje zonneschijn in ons koude kikkerlandje.
    Goede reis terug en tot gauw
  4. Barbara:
    13 januari 2018
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt, genoten van alle foto's en verhalen echt bijzonder!! Toch iets heel moois waar jullie op kunnen terugkijken. Voor nu een hele goede reis terug en tot gauw
    Veel liefs Barbara
  5. Gerrrrrr:
    13 januari 2018
    Lijkt meer op adventure golf met al die beesten. Slalommen tussen de kanga- en emoe's. Geniet er nog even van........Nederland wacht heus wel!
  6. Wen:
    13 januari 2018
    Wat een mooie reis! Heel leuk om met jullie mee te reizen, echt top! Koesteren.. Liefs xxx
  7. Majella:
    14 januari 2018
    Super mooie omgeving!! Tot snelllllll x
  8. Joke:
    14 januari 2018
    Welkom thuis! Wat moet dit een prachtige ervaring zijn geweest, dank voor alle mooie verhalen en foto's!