Auckland

28 december 2017 - Blue Mountains, Australië

Op eerste kerstdag vertrekken we richting Auckland. We nemen niet de gewone highway, maar een mooie weg door het Waipoua Forest.

In de B&B in Paihia hebben we een Duits stel ontmoet, waarvan hun dochter en schoonzoon een jaar in NZ verblijven (vakantie en werken). De dochter en schoonzoon kwamen als verrassing bij de B&B om hun ouders op te zoeken. Zij hadden een busje gekocht, dat ze aan het verbouwen waren als camper. Ze hadden nog wat spullen nodig, waaronder een kleine koelkast. Omdat wij bijna afscheid moesten nemen van onze trouwe elektrische coolbox (die hele goede dienst had gedaan), besloten we om deze aan hun te geven. Zij waren er dolblij mee. En wij zijn erg blij dat hij een goede bestemming heeft gekregen bij deze mensen!

In het Waipoua Forest staat de Tane Mahuta (Lord of the forest). Dit is de grootste levende Kauri boom in NZ, met een omtrek van ruim 13 meter. Uiteraard nemen we even een kijkje bij de boom. Wow, het is echt een joekel! Hier treffen we het Duitse stel weer met hun dochter en schoonzoon. Wat een toeval. Weer worden we hartelijk bedankt voor de coolbox. Onze auto stond naast de bus geparkeerd en daar hebben we nog even een blik kunnen werpen op onze vertrouwde coolbox. Leuk!
Tane Mahuta tree  de grote Tane Mahuta boom
In Auckland verblijven we in het Cordis Hotel. We genieten nog even van het zonnetje bij het zwembad, lekker! 's Avonds is het wat eten bij elkaar sprokkelen, want de meeste winkels en restaurants zijn dicht. De mensen die op straat lopen zijn toeristen of daklozen. Toch wel een vreemde kerst...
Skyline Auckland  Sky Tower
De volgende dag is het Boxing Day. Het is ontzettend druk in de winkelstraten, door de Boxing Day Sale. De mensen staan in rijen buiten te wachten tot ze de winkels in mogen. Wat een drukte!
HOHOHO
's Middags gaan we golfen op Titirangi Golf Club, een mooie golfclub. Je hebt bijna niet door dat de golfbaan midden in de stad ligt. Hier spotten we de zwart blauwe Pukeko vogel. 's Avonds lekker Italiaans eten.
de Pukeko
Dan is het tijd om NZ te verlaten. We hebben genoten van dit schitterende land. Op naar nieuwe avonturen in Australië!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lis:
    Veel plezier in Australië
  2. Steph:
    28 december 2017
    Ongelofelijk dat het eerste deel al is afgelopen! Zo snel gegaan.
    Kan me goed voorstellen dat de Kerst heel anders is dan gewend, maar wel heel bijzonder op deze manier.
    Goede reis naar Aussie.
    Dikke kus en veel plezier
  3. Paul en Gonnie:
    28 december 2017
    Jullie vliegen door de tijd. Wel een bijzondere tijd. Een mooie tijd samen en een tijd van genieten en mooie belevenissen. En er is nog meer dat nog gaat komen. De bucketlist Year End Sydney. Op naar Australie👍🏻 jullie kunnen gaan aftellen. Veel Liefs xx
  4. Arthur van der Berg:
    28 december 2017
    wauw, Nieuw Zeeland is echt mooi, ik heb genoten van alle mooie foto's en reisverhalen. Veel plezier in Australie!