Blue Mountains

31 december 2017 - Blue Mountains, Australië

We zijn in Australië!
Na een voorspoedige vlucht vanuit Auckland naar Sydney, gaan we met de nieuwe huurauto naar de Blue Mountains. We verblijven 3 nachten in het plaatsje Leura, in The Old Leura Dairy. Ons onderkomen is een oude Milking Shed dat is omgebouwd tot loft, erg leuk.

De volgende dag gaan we, zoals heel veel toeristen, de Blue Mountains bekijken. Dit immense gebied is 11.400 vierkante kilometer groot en bestaat uit bergen, rotsformaties en diepe kliffen. Wat is het hier prachtig! En wat kun je hier ver kijken.... We bekijken de Three Sisters, een van de bekendste rotsformaties.

Blue Mountains 1  Blue Mountains 2  the Three Sisters

We maken een ritje met de Katoomba Scenic Railway, de steilste spoorlijn ter wereld. Deze spoorlijn werd vroeger gebruikt om mijnwerkers vanuit de vallei te vervoeren. Bijna direct na vertrek gaan we de 52 graden steile helling af. Wow! Vooral de uitzichten tussen de bergen door zijn super mooi! Het is een leuk ritje. Bekijk de video voor een korte indruk.
the Scenic Railway  off we go!
Na een mooie wandeling stappen we in de Scenic Cableway, een kabelbaan die 200 meter boven de vallei hangt. Ook vanuit hier is het uitzicht erg mooi.
Dan gaan we (op aanraden) naar de minder toeristische Sublime Point Lookout. Hier is het heel rustig (heerlijk!). En wederom is het uitzicht schitterend. We zijn een uur te vroeg voor zonsondergang, maar de zonnestralen die boven de bergen door de wolken heen schijnen zijn erg mooi. Wat een mooie plek is dit!
einde dag, de zon gaat bijna onder
De volgende dag gaan we golfen op de Blackheath Golf & Community Club. Een mooie baan met veel bomen. De zon schijnt en het is lekker warm.
Na het golfen rijden we een mooie route door de bergen en de bossen naar Megalong Valley. Daar gaan we lekker lunchen bij Megalong Valley Tea Rooms, met uitzicht op de bergen. Ook pikken we nog even Govetts Leap Lookout mee, met uitzicht op de bergen en de Bridal Veil Falls. Mooi, mooi, mooi!
golf @ Blackheath Golf Club  lunch @ Megalong Valley tea rooms

Op zaterdag is er een Parkrun in Lawson, een plaatsje vlakbij. Onze kans om weer mee te doen met de locals (onze 3e!). Dit keer doen er 94 hardlopers mee. Er zijn enkele buitenlanders, waaronder Engelsen en wij (the Dutchies noemen ze ons :-)). Het is een trial run in het bos. Het is een pittig parcours over gras, onverharde paden en er zit een flinke heuvel in. Pfff... Er is wat regen voorspeld, maar gelukkig is het droog. Met 21 graden om 8 uur 's ochtends is het al aan de warme kant.
Early birds @ Lawson Park Run  Over de finish!

Super leuk om weer meegedaan te hebben aan een Parkrun. Een mooie afsluiter van ons Blue Mountain avontuur. Op naar Sydney!!

1. Steph:
    31 december 2017
    Leuk dat jullie nu in Australië zijn. Geniet. Mooie foto’s. Zo prachtig daar!
    Happy new year. Dat 2018 een prachtig jaar wordt. De start is in ieder geval te gek. Liefs
  2. Gerrrrrr:
    31 december 2017
    Lieve schatten, voor jullie bijna 2018!!!
    Wat een mooie foto’s weer, super om dit van afstand mee te mogen beleven. Liefs 😘😘
  3. Martijn:
    31 december 2017
    Een fantastisch goed en gezond nieuw jaar gewenst!
    Geniet nog even van deze waanzinnige reis. Hier is het nog 31 december en gaan we zo beginnen met oliebollen bakken. Die moeten jullie waarschijnlijk missen, of toch niet?!
    Groetjes MIKi
  4. Ton & Rein:
    31 december 2017
    Hey schatjes! Hoe is het in 2018?!! Hier nog even liefs uit 2017 hoor! Haha.
    Ga zo nog maar ff paar uur werken gezellig, terwijl jullie al feest vieren!!
    woehaa! Helemaal goed!! Happy New Year!!! xxxxx
  5. Marcel Rood:
    31 december 2017
    Nu dus Australie. En ook lekker warm. Felix ano. Veel plezier en voor gezondheid voor 2018. Xxx