Fingal Bay / Sorrento

10 januari 2018 - Sorrento, Australië

Via Thredbo en Lakes Entrance gaan we naar Fingal Bay. In Thredbo verblijven we 1 nacht in B&B Bimblegumbie. Deze mevrouw runt de B&B dit jaar 40 jaar. Ze is begonnen in de jaren 70 en daar is ze een beetje in blijven hangen :-). Het is een heel kleurrijk geheel en er zijn enorm veel verschillende spullen. Heel grappig en het is weer eens wat anders. In de winter komen de mensen hier skiën. Wij vinden de bergen niet zo bijzonder, ze zijn zeker niet te vergelijken met de Alpen.
Onderweg
Tijdens onze reis naar Lakes Entrance is het een stralende dag en wordt het 40 graden. We maken een mooie rit door de binnenlanden (check de korte video van Alex). In Lakes Entrance hebben we onze eigen cottage en deze is behoorlijk luxe. Omdat het zo warm is gaan we lekker naar het strand. Daar is het heel goed toeven met een lekker windje. Een goede besteding van onze middag. Ook gaan we even langs Lake Bunga. Onze schoondochter heet Bunga, dus daar moeten we geweest zijn!

onze cottage  heerlijk aan het strand

De volgende dag is het 23 graden en bewolkt. De Telegraaf meldt een hittegolf, maar wij merken daar dus niet veel van. Het weer is hier elke dag anders. We gaan golfen op The Lakes Entrance Golf Club, een leuke golfbaan.

Golf @ Lakes Entrance

Dan is het tijd om te vertrekken richting Fingal Bay. Daar overnachten we in Harmony B&B. Een zeer goed verzorgde B&B met een heerlijke grote tuin.
We gaan nog een poging wagen.... zwemmen met dolfijnen!  We gaan mee met de boot 'The Moonraker' en krijgen wetsuits aan. Na vertrek zien we al gauw dolfijnen. Ze zwemmen nu echt naast de boot, gaaf!!! We gaan op het achterdek zitten en wachten tot we het sein krijgen om op het juiste moment het water in te gaan. Zodra de dolfijnen achter de boot zijn, moet je snel het water in en stil blijven liggen in de hoop dat ze nieuwsgierig naar je toe komen.

wow!  Op zoek naar dolfijnen

Het weer is bewolkt, dus het zicht in het water is helaas wat minder. Daardoor is het moeilijk te zien dat de dolfijnen dicht bij ons zwemmen. Het is dus weer niet helemaal gelukt, maar he, we hebben nu de dolfijnen wel van heel dichtbij naast de boot gezien. Dan varen we verder naar een plateau waar een grote groep zeehonden zitten. Daar gaan we snorkelen. De meeste zeehonden liggen lui onder het plateau, maar gelukkig gaan er drie zeehonden zwemmen. Dit is super leuk, we zien de zeehonden van een meter afstand en zwemmen met ze mee. Heel gaaf! Na weer een stuk varen gaan we snorkelen en zien we nog heel wat vissen. Het zonnetje is doorgekomen, wat het zicht in het water prachtig maakt. Wat een leuke middag weer, we hebben genoten! We hebben hier leukere filmpjes van dan foto's. Een video volgt nog...
Zoek de zeehonden  Lekker zwemmen
De volgende dag gaan we golfen op St. Andrews Beach. De nummer 5 golfbaan van Australië. Het is strak blauw en al lekker warm. Een uur later trekt het helemaal dicht en komen er donkere wolken aan. Daarna begint het helaas te regenen (jasje aan). Niet veel later is het weer droog en komt de blauwe lucht weer tevoorschijn (jasje uit). Daarna blijft het de hele middag strak blauw. Wat is het weer hier soms bijzonder. In de middag genieten we in de grote tuin van de zon en Barney de hond die elke keer met zijn bal naar je toe komt om te spelen.

Golf @ St. Andrews Beach  Wat een hoop zand...  oh jee!

Op onze laatste dag in Fingal gaan we golfen op The Dunes Golf Links (nummer 4 van Australië). We zitten in de flight met Dennis en Pru uit Melbourne. Wat een gezellig stel! Het is een prachtige baan en ook het weer zit mee. Het is weer genieten! Na afloop snel de auto in, want we moeten de Ferry van 15.00 uur halen naar Queenscliff. Op naar onze volgende bestemming!

1. Steph:
    10 januari 2018
    Lieverds, wat een heerlijk verhaal weer. En zo geestig dat de dame in Thredbo is blijven hangen in de jaren 70!
    Wat een wisselend weer, hier inderdaad veel in het nieuws over de hittegolf. Fijn dat het meeviel.
    Geniet lekker.
    Dikke kussen van ons
  2. Gerrrrrr:
    10 januari 2018
    Heerlijk weer dat jullie ons meenemen in de film, verhaal en foto’s. En wat een verschil in temperatuur van dag tot dag. Zal straks wennen zijn voor jullie in NL. Liefs xx
  3. Paul en Gonnie:
    10 januari 2018
    Erg leuk om te lezen en te zien!!!
    Dank jullie wel😘. Liefs van ons op de terug van een paar dagen in de sneeuw. Kunnen jullie je daar wellicht niks bij voostellen in die zomerse temperaturen 😉. Geniet ervan. Op naar de volgende golfbaan (Paul)
  4. Marcel Rood:
    10 januari 2018
    Dat was dus weer volop genieten. Lekker toch. Nog even en dan thuis nagenieten. Maar eerst nog een weekje genieten down under. Xxx van ons.😎