Jervis Bay

5 januari 2018 - Jervis Bay, Australië

We verlaten Sydney en gaan als tussenstop voor een nacht naar het plaatsje Wollongong. We rijden via de mooie stranden Bondi Beach, Coogee Beach en Garie Beach. Wat is het hier mooi en wat heeft het water prachtige kleuren! We genieten van het mooie weer.
Bondi Beach  Coogee Beach  mooi!
In Wollongong verblijven we in een hotel met golfbaan (stay & play). Als we aankomen gaan we 9 holes spelen. De volgende dag spelen we 18 holes, samen met twee vriendelijke heren. De mannen (ook Alex) spelen in de men competition. Ik mag gelukkig wel meespelen… Het is erg gezellig, de heren willen alles weten over onze reis en vinden het erg leuk om ons de baan te laten zien.
Wollongong Golf Club

In de namiddag vertrekken we naar onze volgende bestemming in Jervis Bay. We overnachten in The Paperbark Camp, in onze eigen luxe tent midden in het bos. Een erg leuke bestemming, maar het is wel even wennen aan de geluiden in het bos. De krekels maken een herrie, niet normaal! En dan is er ook nog de Kookaburra, ook wel de lachvogel genoemd. Het geluid van de Kookaburra lijkt op de mensenlach. Je moet er van lachen als je het hoort.
onze tent   gezellig toch?!
's Ochtends is het helaas nog bewolkt. We bekijken de mooie stranden van Jervis Bay. Zo heeft Hyams Beach het meest witte strand ter wereld. Uiteraard valt het een beetje tegen door de bewolking. 's Middags wordt het warmer en zonnig. We gaan golfen op St. Georges Basin Country Club. Deze golfbaan staat bekend om de kangoeroes die daar over de golfbaan lopen. Nou inderdaad, hele groepen zijn het! Wat leuk zeg!
Kangoeroes op de golfbaan  kangoeroe met kleine  het liefst in de schaduw
En wij zijn een grotere attractie voor hun dan zij voor ons. We worden in de gaten gehouden... Ze zijn erg gewend aan mensen (op een afstandje). Ze gaan ook niet voor je aan de kant. Mijn bal komt terecht bij een kangoeroe die lekker op het gras ligt. Hij blijft gewoon liggen, haha!
En ze gaan niet aan de kant...  Oeps, mijn bal...
Het zijn leuke dieren. Vooral als ze springen ziet het er leuk uit. En de mannetjes zijn groot...
's Avonds lekker eten in het restaurant van het Camp. En daarna maar weer een beetje op tijd naar bed. Je nachtrust hier in het bos is niet de allerbeste...

1. Gerrrrrr:
    5 januari 2018
    Wat grappig zeg.. golfen met kangoeroes. Ziet er allemaal weer super leuk uit!
  2. Lis:
    6 januari 2018
    Ziet er weer super uit
  3. Marcel Rood:
    7 januari 2018
    Ja ja was weer spectaculair dit verhaal. Nog een week te gaan. Nog heel veel plezier en xxx.
  4. Arthur van der Berg:
    8 januari 2018
    Prachtige foto's weer. Tsja het is ook verleidelijk om zo'n balletje in een buidel te krijgen. Bijna gelukt!
    Veel plezier nog de laatste week.