Sydney

1 januari 2018 - Sydney, Australië

Op naar Sydney!

We gaan naar het Koala Park. Een leuke kleine dierentuin, waar we onder anderen Koala's, Kangoeroe's, Wallabies, Wombats en Kaketoe's zien. Daarna even shoppen in Castle Hill Mall.
Koala Park  Koala Park 1  Chill
In de namiddag bezoeken we Alfred, Wendela en kids, vrienden van Alex die in Sydney wonen. Wat is het gezellig op hun veranda! Dank jullie wel voor jullie gastvrijheid en gezelligheid! Laat in de avond vertrekken we richting het hotel, waar we zullen verblijven in het Tank Stream Hotel.
nog heel eventjes 2017....  Gezellig op de veranda
De volgende dag is het 31 december. Wat is het druk op straat. We wandelen door de winkelstraten en gaan naar Darling Harbour. Wat is Sydney een leuke stad!!
Op aanraden van Wendela nemen we de Ferry naar Manly, een buitenwijk van Sydney met mooie stranden. We zijn niet de enigen, er gaan duizenden mensen die kant op. Veel mensen zoeken een plekje op of bij het strand om het vuurwerk vanavond te kunnen bekijken. Ook Alfred en Wendela gaan hier heen. We treffen ze op het strand en nemen daar afscheid van ze. Erg leuk om ze nog even te zien!
Manly   Manly beach met Alfred & Wendela
Dan gaan we gauw richting de Ferry. De laatste boot vertrekt om 17.15 uur, maar gezien de drukte willen we niet gokken op de laatste boot. Gelukkig kunnen we nog net met de boot van 16.45 uur mee. Terug in Sydney is het nog drukker op straat. Voorbereidingen voor alle wegversperringen voor vanavond worden al getroffen.

Om 20.00 uur vertrekken we richting the Royal Botanic Garden. Met dank aan onze lieve collega Wendy gaan we daar naar het vuurwerk kijken, met uitzicht op the Harbour Bridge en the Opera House. Om 20.30 uur hebben we ons picknick plekje gevonden op het gras. Wat een gezelligheid hier! Overal mensen met kleden, drankjes, hapjes. Er heerst een hele ontspannen sfeer. Gek hoor, met Oud & Nieuw in je korte broek op het gras wachten op het vuurwerk. Dit is wel erg relaxed! Om 21.00 uur start het kindervuurwerk. Alvast een klein voorproefje voor straks.
Picknick @ Botanic Gardens  Sydney @ night

Na een hapje en een drankje is het dan eindelijk middernacht. HAPPY NEW YEAR!!! De vuurwerkshow barst los. Wow!! Dit is heel gaaf! Het is opvallend dat al die mensen zo stil zijn. Ongelofelijk.... Het is heel bijzonder om hier te zijn!!   Vuurwerk Sydney  Vuurwerk Sydney 1  Vuurwerk Sydney 5
Na afloop volgt er een groot applaus en is iedereen enthousiast. Dan ruimt iedereen z'n spullen op en vertrekt. Hele stromen mensen lopen naar de uitgang... En ook nu weer is het rustig voor het aantal mensen dat er loopt. Heel apart.

Terug in het hotel hebben we contact met Nederland. Gek hoor, dat wij al in 2018 zitten en Nederland nog niet. Heel gaaf om dit hier mee te mogen maken! Op Nieuwjaarsdag doen we uiteraard nog even wat site-seeing Sydney. Het is een prachtige dag.

Sydney  the Opera House  the Opera House

Lieve allemaal, de beste wensen voor 2018! Hopelijk wordt dit een mooi jaar met veel geluk, gezondheid en mooie reizen. Liefs van ons vanuit een super mooi Sydney!

Happy 2018!

1. Steph:
    1 januari 2018
    Lieverds, voor jullie een heel goed en gezond 2018! Dat we elkaar snel weer zien in gezondheid.
    Wat een prachtige foto’s van het vuurwerk. Die kleuren echt waanzinnig.
    Zo leuk om in je korte broek oud&nieuw te vieren 😁!
    Nog oliebollen gevonden?
    Veel liefs en geniet!
  2. Auke Scipio:
    1 januari 2018
    Wat een geweldige ervaring! Prachtige foto's! Jullie ook een goed 2018 gewenst!
  3. Ardo en Nicole:
    1 januari 2018
    Ook voor jullie een goed en gelukkig 2018. De start is al spectaculair in het mooie Sydney. Maak er nog een paar onvergetelijke weken van en dan zien wij jullie snel in NL. 😘
  4. Otto:
    Spectaculair!
    Liefs en veel geluk en gezondheid in 2018 van Casper, Corinne en Otto!
  5. Wen:
    Happy New Year!! 🥂
  6. Arthur van der Berg:
    1 januari 2018
    Happy New Year en veel plezier nog in Australië!