Abel Tasman

6 december 2017 - Picton, Nieuw-Zeeland

We verlaten de Pancake Rocks en rijden richting Abel Tasman. Het is nog steeds voorjaar, maar het is behoorlijk warm. De locals zeggen dat de temperatuur zo'n 10 graden hoger is dan normaal begin december. Met het Nederlandse weer in ons achterhoofd klagen we daar natuurlijk niet over (sorry guys!). Het is relaxed op de weg, weinig verkeer, mooie uitzichten, oceaan views en bergen met veel bochten. We maken enkele stops en genieten van de mooie natuur. Dan even boodschappen doen in het laatste dorp voordat we het Abel Tasman National Park inrijden. In het National Park is namelijk geen supermarkt. We komen aan op onze bestemming voor de komende dagen, Ocean View Chalets. Ons chalet is het bovenste huisje op de berg, met het mooiste uitzicht over de oceaan. We boffen maar weer!
prive terras met uitzicht op Fisherman's Island  cheers!
De volgende dag gaan we weer leuke dingen doen. We gaan mee met de Abel Tasman AquaTaxi. De boot (met alle toeristen daarin) hangt achter een grote traktor en rijdt een stuk over de weg naar het strand. Dan gaan we te water en vaart de taxi naar Torrent Bay. We gaan hier aan wal en beginnen aan onze wandeling (een gedeelte van de Abel Tasman Coast Track) richting Bark Bay. Een mooie wandeling van ongeveer 2 uur (ok, wij deden er weer iets sneller over :-)). Door het bos met hier en daar een schitterend uitzicht over de oceaan. Halverwege lopen we over een wiebelige hangbrug over Falls River. Ook hier is het uitzicht prachtig. Aangekomen bij Bark Bay gaan we picknicken en eten we de lunch die we hebben meegekregen. Daarna lekker relaxen op het strand en wachten op de AquaTaxi. Deze brengt ons naar Observation Beach. Hier treffen we onze kayak gids, Josh. Samen met 3 andere stellen gaan we met Josh kayakken op de oceaan.
met de AquaTaxi   uitzicht tijdens de wandeling   hallo daar!
We varen naar Adele Island en bekijken de zeehonden die op de rotsen liggen. Het is heerlijk op het water! Dan varen we verder naar het kleine Fisherman's Island. Dit eilandje zien we vanaf ons privé terras bij het chalet. Het weer is super en Josh stelt voor om het laatste stukje met de kayaks te gaan zeilen. Gaaf! Hier hebben we geen foto's van, maar het staat wel op video! De boten gaan tegen elkaar aan. De twee vrouwen voorin houden het zeil met de hand vast. De twee mannen achterin hebben het zeil aan de peddels gebonden en houden deze stevig vast. We laten ons door de wind voortbewegen. Dit is leuk!!! We varen tot op het strand en dan is het snel de kayak uit en ruimte maken voor de binnenste boten. Wat een leuke tocht was dit!
ready to go!   kayakken maar!
's Avonds relaxen we op ons privé terras. Het is volle maan, dus weinig Star Gazing nu. De maan geeft erg veel licht. De volgende dag maar eens genieten van een rustig dagje. We golfen op Motueka Golf links. Een mooie golfbaan. Daarna lekker van het zonnetje genieten op onze A1 locatie :-). Life is good!!!
Golf Motueka   Golf @ Motueka

1. Wen:
    6 december 2017
    Alsof ik er weer ben. Ik geniet vollop mee! Heerlijk hoor. Grappig, hetzelfde huisje lijkt het wel ;-) Gaaf! Blijven schrijven en filmen!!!
  2. Vera & Alex:
    6 december 2017
    Leuk Wendy! Ik moest hier denken aan jouw verhaal over de sterren :-). Groetjes uit het prachtige NZ. Xx
  3. Steph:
    7 december 2017
    Wat een prachtige uitzicht vanuit jullie huisje. En heerlijk dat het weer goed is. En zelfs beter dan normaal.
    Schitterende foto met jullie weerspiegeling.
    Dikke kus voor allebei