Picton

9 december 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Van Abel Tasman gaan we naar Picton. Picton is een kleine plaats, waar het grotendeels draait om de haven. Vanuit Picton vaart ook de Interislander Ferry van en naar het Noordereiland.
Onderweg gaan we golfen op de kleine (9 holes) golfbaan Tasman. Het is bijna 30 graden en de holes gaan op en neer. Het is dus behoorlijk hard werken. Het uitzicht over de oceaan is wederom prachtig.
Tasman Golf Club     Tasman Golf
In Picton verblijven we bij Ian en Janet in B&B Anchor Down. Hele aardige mensen die in de namiddag in de tuin een drankje drinken met hun gasten. Gezellig! Ook vinden we hier een bakker die 'Dutch treats' verkoopt. Boterkoek, gevulde koeken, kano's, drop en jawel chocolade letters! "Only the pepernoten were not delivered" zei de vrouw achter de toonbank. Heel leuk dit!! We drinken een overheerlijke cappuccino en hot chocolate en kopen daar onze lunch. Lekker!
chocolade letters!!
We melden ons bij de Marlborough Sounds Adventure Company. We hebben mountainbikes gehuurd en worden hier op de boot gezet naar Mistletoe Bay (hoe toepasselijk in december :-)). Op de fietsen volgen we een deel van de Queen Charlotte Track. Het is een mooie track voor wandelaars en fietsers. Het eerste stuk gaat behoorlijk omhoog. Pfff... Het pad is niet vlak, er zijn veel stenen en boomwortels waar je overheen moet. Even wennen (voor mij) dus weer. Onderweg steeds prachtige uitzichten over de Queen Charlotte Sounds, heel mooi! We genieten van onze lunch en gaan weer door. Het tweede deel gaat weer echt lekker. We zijn blij dat we dit op de fiets doen en niet wandelend. Dan arriveren we bij ons eindpunt, Anakiwa Bay. Hier genieten we van onze verdiende ijsjes. Mmmm....!! Dan weer met de boot terug naar Picton. Moe maar voldaan komen we terug in de B&B voor 'the happy hour" in de tuin.

Queen Charlotte Sounds   even pauze   Queen Charlotte Sounds 1

1. Sandra:
    Wat een uitzicht
    Prachtig!
  2. Steph:
    9 december 2017
    Wat leuk die winkel met Dutch treats. Toch de Sint die voor jullie daar geweest is 😉!
    Wat een ontzettend mooi uitzicht. En zo groen! Prachtig.
    Zijn Ian en Janet echte locals? Leuk die gastvrijheid.
    Dikke kussen ook van Ruub
  3. Arthur van der Berg:
    9 december 2017
    Prachtige plekjes en geweldig weer. Waren wel pittige heuveltjes om tegen op te fietsen. Hoop dat je knieën niet teveel protesteerden Alex.
    Groetjes,
    Arthur
  4. Majella:
    Vet mooi uitzicht zeg!
    Leuk op afstand beetje meegenieten 😁.
    XXX
  5. Marcel Rood:
    10 december 2017
    Nieuw eiland nwe avonturen. Goed begonnen. Grappig dat jullie meeliepen met de locale. Zag er weer prima uit allemaal. Liefs van ons.