Punakaiki

5 december 2017 - Marahau, Nieuw-Zeeland

We vervolgen onze reis richting Punakaiki. Halverwege gaan we golfen op Golfclub Hokitika. Er zijn hier zowaar ook enkele andere golfers. Het weer is prima en we hebben de tijd, dus spelen 16 holes. De baan ligt naast de oceaan, maar op slechts enkele holes zie je daar iets van. Verder is het een leuke baan met wat lastige heuvels. Na een lekker rondje gaan we verder met onze rit. De weg gaat gedeeltelijk langs de oceaan, wederom hebben we prachtige uitzichten! Al snel arriveren we in Punakaiki. We melden ons bij 'Punakaiki Canoes', waar we de sleutel krijgen van ons Tree House. Dan is het nog een klein stukje rijden, bevinden we ons in het bos en zijn we gearriveerd. Een leuke locatie met uitzicht op al het groen.
uitzicht Tree House
De volgende dag gaan we terug naar Punakaiki Canoes, voor een mooie kano tocht over de rivier. De verhuurder zegt dat het de laatste tijd weinig geregend heeft en dat er weinig water in de rivier staat. Dat klopt, we moeten enkele keren de kano uit, omdat we zijn vastgelopen. Niet erg, want de temperatuur van het water is prima. Het is een prachtige tocht. En wat is het water helder.
Punakaiki Canoes   bootje varen   bootje varen 1
Daarna gaan we naar de beroemde Pancake Rocks. Deze rotsen lijken op stapels pannenkoeken. Dankzij duizenden jaren regen, wind en opstuivend water hebben zich laagjes kalksteen ontwikkeld die worden gescheiden door dunne repen zachter kleisteen. Het zijn inderdaad bijzondere rotsen.
Pancake Rocks   Pancake Rocks 1
De blowholes (de ronde gaten waar tijdens hoogwater het water onder hoge druk naar binnen stroomt en zorgt voor spectaculaire explosies van water) zijn nu minder spectaculair omdat het laagwater is.
Na een mooie wandeling hebben we trek gekregen en gaan uiteraard pannenkoeken eten bij 'Pancake Rocks Café'. Mmmmm....dat smaakt heerlijk!!!
Happy travelers

1. Casper:
    5 december 2017
    Klinkt als een leuke dag, jammer dat bij golfen niet veel ocean te zien was.
    Voor de rest moet ik toch zeggen dat ik jaloers ben.
  2. Steph:
    5 december 2017
    Lieverds, wat een schitterende rotsen, prachtig.
    Leuke foto’s. Geniet! En hopelijk vergeet de Sint jullie daar niet 😉
    Liefs 😘
  3. Lis:
    5 december 2017
    Prachtige rotsen maar de echte pancakes zien er heerlijk uit
  4. Arthur van der Berg:
    Mooie foto's.
    Overigens zien jullie er wel érg relaxed uit. Jullie hebben toch wel echt gegolfd/gekanood?