Christchurch

10 november 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Na 22.000 km gevlogen te hebben tijdens vier vluchten, zijn we eindelijk op onze gewenste bestemming, New Zealand, land of the kiwi’s (de vogels :-)). Eerste ervaring was een vervelende, niemand die ons er op geattendeerd had om een engelse vertaling van het rijbewijs  mee te nemen. Een uur verder en 49 dollar armer toch eindelijk de auto in ontvangst genomen. Langs de telecomwinkel (NZ SIM voor in de iPad), coolbox opgehaald (stond gelukkig klaar zoals via internet besteld) en boodschappen, op weg naar Eliza’s Manor House in Christchurch. Gezien de verloren nacht, waren we de eerste avond niet verder gekomen dan het bed (eindelijk slapen). Na een nacht in een echt bed waren we weer een beetje mens geworden. Heerlijk ontbijt met pannenkoeken, vers fruit en Griekse yoghurt en onze eerst dag in NZ kan beginnen. Eerst naar het monument van de aardbeving van 2011, 185 lege witte stoelen voor elk van de slachtoffers.

monument

Empty white chairs

Dat hier een aardbeving is geweest blijkt overal. Een winkelcentrum van containers (tijdelijk) en overal gebouwen in aanbouw of reconstructie. Dat er 6 jaar na dato nog zoveel moet gebeuren zegt heel veel over de omvang van de catastrofe die toen heeft plaatsgevonden. Om de eerste indrukken van de NZ natuur te krijgen zijn we naar Governors Bay gereden. Leuke rit langs de baai met veel kronkelige wegen. Onderweg zagen we een bord met Golfbaan, en je snapt het al, even stoppen en kijken. Er was weinig volk, enkel een meneer die lid bleek te zijn en ons wel wou helpen om een rondje te kunnen spelen. Wat geld in een zakje, twee papiertjes voor aan de tas en we konden golfen (daarbij te vermelden dat onze golfspullen natuurlijk achterin de auto zaten, in case of…). Hele leuke 9 holes baan tussen de weilanden met schapen en uitzicht op de baai. Het weer werkt ook mee (regen voorspeld, maar jasje kon uit in de zon). Op de terugweg naar Christchurch nog even de wereldberoemde Gondola van Christchurch genomen naar de top van de berg met uitzicht over de stad. Naar beneden een mooie wandeling gemaakt, want om weer op ons gat naar beneden te gaan met de gondel was een beetje teveel van het goede (we zijn tenslotte sportief). Morgen op weg naar Methven (een wintersportplaats 100 km van Christchurch). Onderweg een golfbaan gereserveerd, een echt rondje van 18 holes :-). tot zover.

1. Gerrrrrr:
    10 november 2017
    Prachtige baai en wat een uitzicht!
  2. Peter en Carla:
    10 november 2017
    Zeker mooi uitzicht met demooie mannequin op de voorgrond.
  3. Arthur van der Berg:
    10 november 2017
    Mooi plekje! Lekker weer, golfen in de zon en nog veel in het vooruitzicht. Genieten maar!
  4. Steph:
    10 november 2017
    Wat heerlijk je verhaal te lezen. Alsof we zelf een beetje op vakantie zijn!
    Nu is jullie echte reis begonnen. Wat een te gekke foto’s! Liefs
  5. Bunga:
    Wat is het daar mooi!
  6. Hans:
    12 november 2017
    Ziet er mooi uit: have fun!