Clyde

19 november 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Op naar Clyde, een klein oud goud winning stadje in Central Otago. Onderweg weer een pauze om 9 holes te golfen, dit bevalt ons goed. Dit keer spelen we op de rural golfcourse Tarras. We komen aan en er is alleen een hek en een honesty box voor de betaling. Verder is het lopen door het weiland. De greens zijn afgezet met hekken, om te voorkomen dat de schapen daar de boel stuk maken. Heel grappig. Helaas zijn we de schapen niet tegengekomen. Maar een leuke ervaring om daar te spelen was het zeker. Na afloop een picknick in het gras. Broodjes en fruit, lekker in het zonnetje.
green met hek er omheen
In Clyde overnachten we in Oliver's Lodge & Stables. Een ontzettend leuke B&B met een prachtige tuin om heerlijk in te relaxen. Echt een aanrader! Fijn dat we hier 3 nachten blijven.
Wanneer je in (de buurt van) Clyde verblijft, moet je een deel van de bekende Central Otago Rail Trail fietsen. Dat hebben we dan ook gedaan (zie video). Door de fietsverhuur word je afgezet op de startplek en vervolgens volg je de oude treinroute. Dit was een erg leuke tocht van 60 km. De laatste 12 km ging langs de rivier, op en neer, over een mountainbike pad. Dat vonden wij het leukste gedeelte. Alex heeft dit pad de volgende dag nog een keer (snel) gefietst.
Otago Rail Trail
In Alexandra, een iets grotere plaats in de buurt van Clyde, hebben we 18 holes gegolfd op een echte golfbaan. Verder heerlijk genoten in de mooie tuin van Oliver's.
's Avonds uit eten en naar de film ("Murder on the Orient Express", zeker geen aanrader!).

Vandaag zijn we vertrokken naar Dunedin, onze volgende etappe....

1. Gerrrrrr:
    19 november 2017
    Tjonge, toch wel wat anders dan de Nederlandse polders, wat een natuur en bijbehorende vergezichten. Hier is het koud, gure wind met af en toe regen en een zonnetje.
  2. Marcel Rood:
    19 november 2017
    Echt een doe vakantie, in iedergeval,tot nu toe. Niets mis mee.
    Lekker sporten en dan.....relaxen. Have nog meer fun.😎
  3. Otto:
    19 november 2017
    Echt schitterend allemaal! Lachen die greens met een hek er om.. Niet om ff je balletje naar de green te laten rollen...
    Veel plezier!
  4. Paul en Gonnie:
    20 november 2017
    Lekker sportief bezig!! Zo kennen we jullie, jullie doen je niet anders voor dan in Nederland of andere vakantie’s😉. Wat ik mij wel afvraag en nog niet gelezen heb. Wordt er ook nog hard gelopen? Groetjes
  5. Peter en Carla:
    22 november 2017
    Hoi hoe gaat het daar? Ik hoop dat me de foto s van de Katjes al hebt gezien? Het gaat heel goed hier in Hoorn.
    En nog heel veel plezier.