Lake Tekapo

15 november 2017 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Onderweg van Methven naar Lake Tekapo hadden we een leuk golfbaantje gezien, Grande Vue golfcourse in Geraldine. Zoals nu een beetje gewoon was er niemand aanwezig, dus geld in een zakje en spelen maar. Lekker in het zonnetje! Toen weer verder op weg naar Lake Tekapo en werd het steeds bewolkter. Maar eenmaal het dal in van Lake Tekapo was de lucht strak blauw, net als het meer zelf. Wat een plaatje als je aangereden komt.

foto van de dag
Onze accomodatie voor de komende twee nachten is House Creel B&B. Schitterend uitzicht vanuit onze slaapkamer. Toen het donker was geworden even naar buiten, want dit gebied is beroemd om het fenomeen Stargazing. En inderdaad, wat een sterrenhemel. Dit soort ervaringen heb je niet in Nederland. Volgende ochtend een mooie wandeling naar het Mount st John’s observatorium, drie kwartier omhoog en daarna 1,5 uur naar beneden langs het meer.

lupine in bloei
Veel plaatjes maken, want het ene uitzicht is nog mooier dan het ander (blauw meer, blauwe lucht doet het goed). Bekijk de video om een mooie indruk te krijgen! Na een gezonde lunch zijn we de Cairns Golfcourse gaan spelen. Anders dan de normale golfbaan is deze course een heel natuurlijke: gewoon gras, een beetje maaien en we hebben een golfcourse. Kom niet buiten de baan, want daar staat het gras twee kontjes hoog en is je bal onmiddelijk verdwenen. Wel leuke golffoto’s met het meer als achtergrond. Morgen verder naar Clyde voor een mooie fietstocht. Onderweg weer een leuke golfbaantje gevonden (aanbevolen door een local kiwi) waarbij de schapen door de baan lopen en de greens een hekje hebben om ze weg te houden. Rural golf noemen ze dat hier, we zijn benieuwd naar de Tarras golfcourse. Voor diegene die zich afvragen waarom golfen Vera en Alex zo veel: gezien de geringe afstanden die we moeten rijden is een 9 holes baantje een leuke intermezzo onderweg.

1. Joke:
    15 november 2017
    Wat is het toch een fotogeniek land, prachtig hoor! En heerlijk die relaxte bewoners, hele fijne sfeer. Wij worden alweer enthousiast om er nog een keer heen te gaan.
  2. Ellen & Jan:
    15 november 2017
    Wij vroegen ons al af... wat golfen ze veel... maar dat is nu duidelijk :-)
    Prachtig land... Vele plezier en mooi weer....
  3. Steph:
    15 november 2017
    Wat ontzettend leuk dat het zo relaxed is. Mooi leven daar.
    Komen jullie nog wel terug?
    Geniet ervan, ik geniet van jullie verhalen.
    Liefs
  4. Lis:
    15 november 2017
    Prachtig daar, geniet van de foto's
  5. Marcel Rood:
    15 november 2017
    Elke dag een feestje lijkt het wel. Lekker hoor.😎
  6. Peter en Carla:
    15 november 2017
    Weed den heel moose plek, very nice.
  7. Wen:
    18 november 2017
    De nacht gevuld met fonkelende sterren... Mount John.. Wat zal dat prachtig zijn! En golfen natuurlijk ;-) Ik geniet heerlijk mee xxx