Cooks Beach

20 december 2017 - Cooks Beach, Nieuw-Zeeland

Van Rotorua gaan we naar Cooks Beach. Het is voor het eerst een echt bewolkte dag. In Cooks Beach verblijven we in B&B Flaxmill Cove, bij de vriendelijke Bonnie en Malcolm. Het is een enorm groot en modern huis met een gigantische tuin. Na aankomst gaat het flink regenen en onweren. Even komt het met bakken uit de lucht. Een regenbui overdag hebben wij tot nu toe in NZ nog niet gehad. De kiwi's zijn er blij mee, want het is al erg droog voor de tijd van het jaar.

De B&B ligt bijna tegenover Shakespeare Cliff. Na een korte wandeling bergopwaarts heb je hier een prachtig uitzicht over Cooks Beach en Lonely Bay. Vooral Lonely Bay is  erg mooi, een klein verstopt strandje tussen de rotsen. Wow!
Uitzicht op Cooks Beach & Lonely Bay  Lonely Bay 1  Lonely Bay
We gaan naar Whitianga, een stadje 2,8 km verderop. We kunnen hier op twee manieren naar toe, met de ferry (alleen te voet) of met de auto. De auto route is wel 39 km om... We gaan met de auto, wel zo makkelijk voor de boodschappen en de golftassen. We spelen een rondje golf op Mercury Golf & Country Club, ook in Whitianga.

De volgende dag gaan we voor het eerst duiken. Wel spannend hoor! We melden ons in het dorpje Hahei bij 'Cathedral Cove Dive & Snorkel'. Hier krijgen we wat theorie en dan is het omkleden en de boot in. Met de boot achter de tractor is het een klein stukje rijden naar het strand. Daar gaat de boot te water en varen we naar de juiste duikplek. Als we net in het water liggen, zien we een stel dolfijnen uit het water springen. Super gaaf! Dan oefenen we nog wat veiligheidszaken, snorkelen een stukje en gaan daarna echt onder water. We gaan 9 meter diep en blijven ruim een half uur onder water. We zien prachtige gekleurde vissen. Hele scholen zwemmen voor onze neus langs. Gaaf! Mooie planten, rotsen en zee-egels. Wow, wat een ervaring is dit!

joehoe!  na onze duik

We maken een wandeling naar Cathedral Cove. Door de golven is hier een natuurlijke rotsboog ontstaan tussen twee baaien, waar je onderdoor kan lopen als het eb is. Het is erg toeristisch, dus we gaan pas in de namiddag als de meeste toeristen vertrokken zijn. Wat is het hier mooi!
  Cathedral Cove 2  Cathedral Cove 4

1. Wen:
    20 december 2017
    Wat ziet en klinkt het mooi allemaal. En duiken ook nog! Stoerrrrr!
  2. Arthur van der Berg:
    20 december 2017
    Prachtig hoor daar! Lijkt me idd prachtig om daar te duiken. Veel plezier nog!
  3. Joke:
    20 december 2017
    Prachtige foto's! Alvast fijne kerstdagen in Auckland!
  4. Paul en Gonnie:
    20 december 2017
    Wauw, wat mooi! En een nieuwe ervaring. Duiken, super leuk!
  5. Marcel Rood:
    21 december 2017
    Bij ons kunnen ze, al hoeft het van ons niet, ook wel wat regen gebruiken. Al maanden geen druppel gevallen.
    Was weer een prachtig verhaal en mooie foto’s. Veel plezier nog en wacht weer op het vervolg.xxx