Paihia, Bay of Islands

24 december 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Het is 400 km rijden naar onze volgende bestemming Paihia in the Bay of Islands. De langste rit tot nu toe. Ook de drukste rit tot nu toe, want we treffen bij Auckland file... In Paihia blijven we 4 nachten in B&B Appledore Lodge. We hebben hier een cottage met uitzicht op een rivier.

We gaan een dag mee op de Catamaran van 'Carino Sailing & Dolphin Adventures'. Hopelijk zien we dolfijnen en heel misschien gaan we zelfs zwemmen met dolfijnen (hier rekenen we maar niet op...). De temperatuur is goed, maar het is bewolkt. Hopelijk komt het zonnetje nog door.

de Catamaran   op de boot
Vijf minuten na vertrek uit de haven, zien we de eerste dolfijnen. Super! Ze springen niet heel hoog het water uit. Ons wordt verteld dat ze op zoek zijn naar vis. Heel even zien we een moeder met een baby dolfijntje. Wat lief! In NZ is het ten strengste verboden om met dolfijnen te zwemmen wanneer er baby dolfijntjes in de buurt zijn (totdat de baby dolfijn 18 maanden oud is, krijgt het elke 5 minuten melk van de moeder). Helaas gaan we hier dus niet het water in. Na ze een tijdje gevolgd te hebben, varen we verder. We zien pinguïns en Jan-van-Gent vogels (wat zijn die groot). Wanneer de Jan-van-Gent een vis heeft gespot, maakt hij met een snelheid van 100 km per uur een verticale duikvlucht het water in. Cool!

Dolfijnen!   Dolfijnen

Bij het eiland Motuarohia gaan we voor anker en probeert het zonnetje voorzichtig tevoorschijn te komen. Met een dinghy worden we aan wal gezet. We maken een korte wandeling naar het hoogste punt en genieten hier van het prachtige uitzicht over de baai!

Motuarohia island  snorkelen
Daarna gaan we snorkelen (bekijk de video!). Dat blijft altijd leuk om te doen. We zien verschillende vissen en zee-egels. Leuk! Daarna een BBQ aan boord van de catamaran. En dan begint het te motregenen. We zeilen terug. Er staat helaas weinig wind, dus we gaan niet hard. De zon gaat weer schijnen en het wordt behoorlijk warm. Het is raar weer vandaag... Helaas zien we geen dolfijnen meer en keren terug naar de haven.

De volgende dag regent het bijna de hele dag. Wat een tegenvaller. We hadden gehoopt om in the Bay of Islands lekker op het strand te kunnen gaan liggen. Niet dus... Dan maar een relax-dagje. Er is een Christmas Market, maar het is druk en het regent, dus die laten we aan ons voorbij gaan. In de supermarket is het spitsuur. De kiwi's doen massaal hun kerst inkopen. In de namiddag is het (bijna) droog en gaan we een stuk hardlopen. We gaan naar de Haruru Falls en lopen vanaf daar de Haruru Falls Track.
Haruru Falls
Het is een hele leuke afwisselende route door het bos, langs de rivier en de mangrove bossen. De terugweg gaat langs de golfbaan. Wat een leuk parcours en wat een goede work-out!

Onze laatste dag in Paihia begint gelukkig droog. We doen met de locals mee aan de golfwedstrijd op Waitangi Golf Club. We zitten in de flight met de gezellige Alan en Brian. Alan komt uit Australië en praat aan een stuk door. Het is een mooie golfbaan, met hele mooie uitzichten over de of Islands.

Waitangi Golf Club

Lieve allemaal, vanuit NZ wensen wij jullie hele fijne kerstdagen!
Maak er gezellige dagen van!

Merry Christmas!

1. Steph:
    24 december 2017
    Lieve Schatten, voor jullie hele fijne Kerstdagen. En regen of niet lekker genieten.
    Wat leuk dat jullie op de heenweg dolfijnen hebben gezien. Jammer dat jullie niet mochten meezwemmen. Elke 5 minuten melk...😱
    Geniet van elkaar!
  4. Lyanda:
    Wauw wat een mooie foto’s en leuke verhalen! Hele fijne 🎄dagen daar! Liefs
  5. Jeannine:
    24 december 2017
    Wat een mooie verhalen en plaatjes: heimwee!!! Hele fijne feestdagen daar!
  6. Paul en Gonnie:
    24 december 2017
    Merry X-mass lieve Alex en Vera! Liefs van ons.
  7. Ton & Rein:
    26 december 2017
    Merry Xmas kanjers!! Blijf lekker genieten!! kerstxxx Ton & Rein.
  8. Ton & Rein:
    26 december 2017
    Merry Xmas! Kerstxxx van Ton & Rein!
  9. Marcel Rood:
    28 december 2017
    Mooi weer allemaal die avonturen. Fijne jaarwisseling. Veel eerder als hier. Xxx