Rotorua

18 december 2017 - Cooks Beach, Nieuw-Zeeland

We gaan op weg naar Rotorua. Het is geen hele lange rit, dus besluiten we te gaan golfen bij Taupo Golf Club. Een grote golfbaan, waar het niet heel druk is. Lekker 18 holes spelen. Daarna naar onze bestemming voor de komende 3 nachten, Blossom Cottage, net buiten de grote toeristische stad Rotorua. De eigenaren zijn de Nederlanders Marianne en Rene. We worden door Rene hartelijk verwelkomd.

De volgende dag gaan we weer vroeg op, voor onze tweede Park Run in Nieuw Zeeland. Dit keer in het Puarenga park. Ook hier weer komen de meeste hardlopers, waaronder ook de running director, even voor acht uur aan.
Samen met nog 50 deelnemers lopen we door het park met thermische/vulkanische gebieden. Hier komt de rook uit de grond en het ruikt behoorlijk naar zwavel. Voor ons dus een bijzonder parcours. Weer een leuke run met hele vriendelijke locals!
Klaar voor de start  Park run Rotorua  Park run Rotorua 1
’s Middags gaan we naar Te Puia, een geotherminal en geiser park. Hier leren we wat over de Maori cultuur en maken ook een HAKA mee, een groep ceremoniële dansen van de Maori's.
Haka!!  Haka blehhh!!!
We lopen langs geisers en modderbaden. In deze modderbaden “ploppen” elk keer bubbels omhoog. Grappig om te zien. Een van de grootste geisers begint heftiger te roken en dan wordt er ook water uit de grond gespoten. Wat een kracht!

bij de geiser  de geiser  modderbad

Bij de cottage gaan we de dieren van Marianne en Rene voeren. De alpaca's, eenden, kippen en konijnen. Wat een grappige dieren. Die alpaca's zijn nogal jaloers op elkaar. Als ze niet tegelijkertijd eten krijgen, spugen ze je zo in je gezicht, brrr... Daarna is het goed toeven in de hot tub.
de alpaca's voeren  en de kippen en eenden
In Rotorua heet een van de golfclubs Arikikapakapa. De leukste naam tot nu toe. Daar willen we spelen! Nu blijken ze daar Christmas competition te hebben. Wanneer we vragen of we mee kunnen doen, wordt er eerst verbaasd gereageerd. Dan zegt de golf-pro: “well, why not, I will arrange it for you”. En zo gebeurt het dat we in NZ meedoen aan de kerst wedstrijd.

PRO-SHOP-XMAS-TOURNAMENT-1-pdf  Arikikapakapa
 We zitten met twee locals in de flight, Tiny (een wel hele grote Maori man) en zijn zoon Curtis. Wat een gezellige en vriendelijke mensen. Er wordt een hoop gelachen. Na afloop drinken we samen wat en nemen afscheid. Opnieuw een geslaagde dag!

1. Steph:
    18 december 2017
    Hoi lieverds, wat heerlijk allemaal weer. En wat leuk dat jullie mee kunnen en ook mogen doen!
    Die geisers zien er prachtig uit!!
    Geniet en succes met golfen.
    Liefs en kussen
  2. Peter en Carla:
    Hoi Alex en Vera wederom een Hele mooie plek,
    Golf ze later heel veel plezier dag schatten.
  3. Marcel Rood:
    18 december 2017
    Grappig dat jullie gelopen en gegolfd met The locals daar. Mooie foto's weer. Zijn nu al benieuwd naar jullie fotoboek straks.xxx
  4. Arthur van der Berg:
    20 december 2017
    Helaas te heet om een modderbadje te nemen. Stinkt waarschijnlijk ook wel flink naar zwavel. Leuk om met een golfwedstrijd mee te doen met de locals.