Doubtful Sound

29 november 2017 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

De wekker staat vroeg, vandaag gaan we naar Doubtful Sound. Doubtful Sound is de diepste fjord in het Fiordland National Park. We worden bij het hotel opgehaald met een busje, gaan in een boot het Manapouri meer over, dan weer in het volgende busje, om uiteindelijk bij 'Southern Secret' aan te komen. Met deze boot gaan we mee en hier zullen we ook op overnachten.

de boot       aan boord

De boot heeft twee bemanningsleden (John en Rachel) en 10 gasten. We krijgen een heerlijke lunch en vertrekken daarna de fjorden in. Gelukkig is het weer beter dan voorspeld. Hopelijk blijft dat zo... De sfeer aan boord is gezellig met Amerikanen, Engelsen, Duitsers en Nederlanders. Wat is het uitzicht weer prachtig! We gaan vissen en al snel worden er vissen gevangen. Blue Cod (voor het avondeten) en minder eetbare vissen (aas voor de rivierkreeft). Alex vangt een zee duivel. Onderweg zien we zeehonden, pinguïns en papegaaien. Wat is de Doubtful Sound mooi... (tip: bekijk de video!).

de fjorden   de fjorden 2  de fjorden 3

De visbox voor het vangen van kreeft wordt opgehaald en daar zit zelfs een kleine haai in. Deze wordt uiteraard weer terug in het water gegooid. Daarna spotten we dolfijnen. Het blijft schitterend om deze mooie beesten te zien.

Het avondeten dat Rachel bereid heeft is heerlijk. 's Avonds vraagt Rachel, bij wijze van grap, wie er mee gaat zwemmen. Even later liggen we in het frisse, schone water. Heerlijk! Op tijd naar bed, want de 'wekker' staat vroeg. Om 5 uur 's ochtends doet John de generator aan. De dag begint vroeg.... De wolken bedekken de bergen. Het water is erg rustig, als een spiegel. Dat levert mooie plaatjes op. Na een zelf gebakken muffin en koffie/thee, nemen we afscheid van Rachel en John. Wat hebben ze ons verwend!

als een spiegel   's ochtends vroeg   doubtful

1. Steph:
    29 november 2017
    Wat zien jullie er goed uit. En wat is het daar prachtig. Laat jullie maar lekker verwennen.
    Weer genoten van je verslag.
    Dikke kus
  2. Gerrrrrr:
    29 november 2017
    Wat een ontzettend mooi land, heerlijk om s’morgens de dag hier in NL te starten met jullie verhaal en de schitterde foto’s. Veel liefs xx
  3. Peter en Carla:
    29 november 2017
    Oh wat mooi heel veel plezier.
    Win genieten van de katjes.
  4. Auke Scipio:
    29 november 2017
    Wat een geweldig avontuur! Goed te lezen dat jullie zo genieten. Trouwens nog gefeliciteerd met Casper, zag het net op de verjaardagskalender staan.
  5. Lis:
    Prachtig............
  6. Ardo en Nicole:
    29 november 2017
    Van deze verhalen stijgt de temperatuur in NL. Schitterend om dat zo mee te mogen beleven
  7. Marcel Rood:
    29 november 2017
    Zag er weer allemaal veelbelovend uit. Prachtig. Zijn benieuwd naar het vervolg. Dat lezen we dan on Gran Canaria.xxx
  8. Peter en Carla:
    1 december 2017
    Wat een fantastisch land is dat ook.
    Lieverds geniet er nog maar van.
    liefs ui Hoorn