Queenstown

30 november 2017 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

On our way to Queenstown. We hebben 200 km voor de boeg. Het weer is prima, we rijden met een lekker zonnetje. Omdat de rit erg voorspoedig verloopt en we niet te vroeg willen aankomen bij de B&B, besluiten we toch nog een 9 holes golfbaantje op te zoeken. Een pauze dus in het kleine dorpje Kingston. Het wordt vast saai voor de lezer, maar er is hier weer niemand aanwezig (wel een kerstboom in het clubhuis :-) ). Na 2 holes begint het te regenen. Waar komt dat nou vandaan? Even schuilen maar, het lijkt erop dat het zo weer wegtrekt. Niet dus, na 3 holes besluiten we maar te stoppen. Jammer, maar helaas. We vervolgen onze weg naar Queenstown. De donkere wolken blijven, tussen de bergen in, boven Kingston hangen. De kustroute richting Queenstown is erg mooi. Een deel hiervan wordt 'devil's staircase' genoemd. We rijden de zon tegemoet.

Queenstown haven   Queenstown
We verblijven twee nachten in B&B Chalet Queenstown. De stad doet Oostenrijks aan.  's Winters is dit een ski gebied, maar ook in de zomer staat Queenstown bekend om de vele (extreme) sporten. Na een wandeling door de stad (erg toeristisch) gaan we naar de beroemde Kawarau Gorge Suspension Bridge, de brug waar het Bungy Jumpen ooit is begonnen. Wat is het daar prachtig. Als je ooit wilt Bungy Jumpen, dan moet je het hier doen! Ehh.... nee, we besluiten het toch maar niet te doen...

Bungy bridge   home of Bungy
's Middags golfen op een van de duurdere banen, Jack's Point. Dit is even wat anders dan de 10 dollar baantjes onderweg. Wat een mooie golfbaan. Welke hole je ook speelt, het uitzicht is schitterend! Echt genieten hier, een heerlijke middag! Na afloop lekker eten in het clubhuis met uitzicht over de golfbaan en de bergen.

met Jack
Op tijd naar bed, want we moeten morgen vroeg op richting onze volgende bestemming Makarora.

1. Wen:
    30 november 2017
    Ik zou er bijna van gaan golfen ;) Wat een views!!