Makarora

2 december 2017 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

We verlaten Queenstown vroeg, want om half 10 moeten we in Makarora zijn voor een nieuw avontuur. Het is een stukje rijden (1,5 uur) over een prachtige zig-zag weg over de bergen. De dag begint goed. In Makarora melden we ons bij Wilkin River Jets. Samen met 4 Belgen gaan we de helicopter in. Gaaf!

in de lucht     hoog in de lucht
Na een mooie vlucht van een kort half uur, worden Alex en ik gedropt langs de rivier. De helicopter laat ons achter.... Zonnebrand en anti-insectenspray op en wandelen maar! De komende 4 uur volgen we de oranje bordjes. Super zeg, hier zijn we echt met z'n tweetjes alleen!

wandelaar   wandelaar 2
Dit hebben wij (en jullie wellicht ook) bij 'Drie op Reis' gezien. Geraldine heeft deze excursie ook gedaan. De wandeling gaat door het bos, langs de rivier, over stenen, langs kleine beekjes en watervallen. Het is een schitterende tocht, we genieten! Bekijk de video om een indruk te krijgen. Halverwege zoeken we een mooi plekje om te lunchen. Onze meegebrachte drankjes, broodjes, ananas en banaan smaken prima hier in de natuur. We vervolgen onze wandeling en zien ook weer de berg papegaai (Kea). Na drie en een half uur (ja, we lopen aardig door!) komen we bij het punt waar de rivier breder en dieper wordt. Hier wachten we tot de Jet-boat ons komt ophalen. Aan de overkant van de rivier zijn nog een paar wandelaars die meegaan op de boot. Wat gaaf, zo'n jet-boat. De bochten zijn leuk, maar vooral de 360 graden draai is super! Joehoe!!!!

Jet-Boat
Na deze fantastische dag, gaan we naar B&B Wild Earth Lodge (slechts een paar km verderop). De komende nacht logeren we bij Pete en Janine (echt een aanrader!). We worden warm onthaald. Wat een gastvrije mensen zijn dit en wat hebben ze een prachtig huis. Hier komen we de Belgen weer tegen, die hier ook overnachten. Pete vindt het zo leuk met zijn gasten, dat hij voorstelt om lekker voor ons te koken. Even later zitten we, samen met de Belgen bij Pete in de tuin aan een heerlijk diner. Wat is het gezellig en wat kan Pete mooie verhalen vertellen. Wat een heerlijke avond. Dan laat Pete (trots) zijn Cobra sportauto zien. Als hij voorstelt om een ritje met hem mee te rijden, dan slaan wij dat natuurlijk niet af! Gaaf!!!

met Pete in de Cobra
De volgende dag slapen we een beetje uit, we hebben vandaag geen haast. We ontbijten in de tuin van Pete en Janine. Het is wederom een mooie zonnige dag. We nemen afscheid en vervolgen onze weg richting Franz Josef Glacier. De weg daar naartoe is wederom prachtig. We maken wat stops bij look-out's en watervallen. Het is een leuke relaxte rit.

1. Marcel Rood:
    Fantastisch verhaal weer. Liefs uit Gran Canaria van ons.xxx
  2. Paul en Gonnie:
    2 december 2017
    Geweldig. Wat een leuke tocht!!! Van alles wat. Wederom leuk te lezen. De belevenissen van onze avonturiers:). Super. Big hug. Liefs
  3. Peter en Carla:
    2 december 2017
    Fantastische rit en wandering en fijne race.
  4. Wen:
    2 december 2017
    He-le-maal te gek! Gaaf filmpje weer :-)
  5. Steph:
    3 december 2017
    Wat een geweldige verhaal dit! Wat stoer dat jullie na de helikopter vlucht alleen die wandeling hebben gemaakt. Te gek!!
    Geniet!
    Liefs van ons
  6. Ton & Rein:
    8 december 2017
    "' Twee op reis" is nog veel leuker! Ik neem nog maar 'n pepernoot... ;-)