Lake Te Anau

26 november 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een autorit van 290 km voor de boeg, naar Lake Te Anau. Het zonnetje schijnt, dus onderweg gaan we lekker golfen op Riversdale Golf Course (voor 10 dollar per persoon). Na de lunch vervolgen we onze weg. Het is een mooie rit. In Lake Te Anau verblijven we in het Distinction Luxmore hotel. De B&B's vinden we leuker, maar hier kunnen we een was draaien. Ook niet slecht! Een stukje hardlopen langs het meer, wat gelijk een mooie gelegenheid is om het plaatsje te verkennen.

Lake Te Anau 1               wow!
De volgende ochtend lopen we een gedeelte van de Kepler Track. Dit is een track van 60 km, door het Fiordland National Park. Wij lopen hier slechts het eerste gedeelte van (totaal heen en terug 11 km). Het begin van de track loopt door het bos. Heel mooi, maar als je maar een gedeelte doet, wordt het een beetje eentonig. 's Middags golfen op de Te Anau Golfclub. En wat een mooi uitzicht hebben we daar!! Schitterend! Wat een leuke baan. En deze hebben we weer bijna voor ons alleen (we zijn 1 andere golfer tegengekomen).

Te Anau golf
We gaan naar de Glowworm Caves. In een boot vol toeristen op naar de grot. Daar in kleine bootjes van 14 man de grot in. Wat een bijzondere beestjes zijn dit. In de grot is het pikdonker, totdat je bij de glow worms aankomt. Wat geven ze een licht, het is echt prachtig! Helaas mogen we geen foto's maken. Aan het eind van de tour krijgen we een korte presentatie over het leven van deze kleine beestjes. Bijzonder!

Te Anau Glowworm Caves

1. Steph:
    26 november 2017
    Hi lieverds,
    Wat tof dat jullie zo genieten. En heerlijk dat jullie overal zo rustig kunnen golfen.
    Die grotten klinken ook te gek.
    Geniet geniet geniet!
    Veel liefs ook van Ruub
  2. Erica en Bert:
    26 november 2017
    Het ziet mooi uit, rustig en peacevol geniet ervan
    Groetjes uit Hoorn
  3. Marcel Rood:
    27 november 2017
    Goed bezig daar. Veel sporten en cultuur uitstapjes. Mooi allemaal daar. Liefs van ons en genieten maar.