Havelock North

12 december 2017 - Nationaal park Tongariro, Nieuw-Zeeland

We verlaten de drukke stad en gaan op weg naar Havelock North, een kleine stad in de regio Hawke's Bay. Hier overnachten we bij Diana en Jeff in B&B Havelock House. Wat een enorm groot huis!
Havelock House

We maken een ritje naar Napier, de hoofdstad van de regio Hawke's Bay. Veel gebouwen zijn hier in Art Deco stijl, erg leuk om te zien. Het doet ons denken aan Miami Beach. Terug in Havelock gaan we, op aanraden van Diana, eten bij Pipi Cafe. Bijna alles van het interieur is daar roze gekleurd, maar het eten smaakt prima. Het wordt dan ook goed bezocht door de locals.

De volgende dag gaan we golfen op Cape Kidnappers Golf Course. Een dure golfbaan, zeker voor golfers die niet in Nieuw Zeeland wonen (green fees zijn dubbel zo duur voor buitenlanders). Het worden 9 holes voor ons op de nummer 2 van de topbanen in Nieuw Zeeland. Wanneer we ons melden bij het elektrische hek, is het nog 8 km rijden tussen de heuvels in. Maar het is zeker de moeite waard. Het uitzicht vanaf de driving range is alleen al prachtig! Lekker spelen en genieten van het mooie uitzicht. Op sommige holes kijk je tegen de kliffen op, schitterend! En dan die kleur van het water, super! Alex maakt bijna een hole in one op hole 6. Wow!
Cape Kidnappers wow!  Cape Kidnappers  Cape Kidnappers 2
Dan is het tijd voor het zwembad in de tuin van Diana en Jeff. De andere gasten zijn vertrokken, dus we hebben het zwembad helemaal voor onszelf. Het is een middag heerlijk relaxen!
ons prive zwembad  kerst aan het zwembad

1. Steph:
    12 december 2017
    Wat gaaf dat jullie in B&B verblijven en zo ook echt met locals in contact komen. Het weer is zo te zien prachtig.
    Die kerstboom bij het zwembad is jaloersmakend. Te gek.
    Geniet lieverds.
    13 december 2017
    Mooie golfbaan Alex,Vera
  4. Arthur van der Berg:
    20 december 2017
    prachtige omgeving, zeker ook om te golfen. Werkt kennelijk inspirerend op de prestaties van Alex. Veel plezier!